środa, 4 listopada 2015

Trzy pytania o promocję do Mariusza W. Gotowicza

Trzy pytania o promocję do …


Mariusza W. Gotowicza


doradcy podatkowego, właściciela kancelarii w Bydgoszczy i Żninie, autora książki „Doradca podatkowy – jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe”.



Jakie działania promocyjne może samodzielnie podjąć właściciel małej kancelarii doradztwa podatkowego aby pozyskać nowych klientów?


W dzisiejszych czasach najlepszym sposobem promocji jest Internet. Większość informacji potrzebnych w danej chwili poszukiwanych jest w sieci. W tej sytuacji posiadanie strony WWW jest tak oczywiste, że chyba można przyjąć, iż każdy nawet zaczynający doradca taką stronę zakłada. Inna sprawa, czy jest ona aktualizowana i czy jest „ciekawa i zrozumiała” dla osób zainteresowanych. Dobrym narzędziem jest profil na Facebooku, ale tu trzeba dość mocno uważać, aby umiejętnie redagować treści. Muszą to być krótkie informacje najlepiej odwołujące się do własnej strony WWW, gdzie artykuł może być dłuższy. Mimo nowoczesności, komunikacji elektronicznej i codziennego wręcz korzystania z mediów społecznościowych nadal istotne jest posiadanie wizytówek, opracowanie wizualizacji lub skorzystanie z gotowych rozwiązań proponowanych przez naszą Izbę. Ważna jest też wizualizacja kancelarii, wygląd szyldu, czy w końcu wygląd samego doradcy.





Najważniejszym jednak elementem naszej promocji są nasi Klienci. Dbałość o ich sprawy, terminowość i rzetelność informowania jest kluczem.



Komplikacja prawa podatkowego jest tak duża, że nie ma szansy na posiadanie wiedzy w każdym zakresie prawa materialnego. Tym bardziej więc liczy się rzetelne informowanie, a stwierdzenie, że się czegoś nie wie, nie zniweczy wizerunku. Stwierdzenie „nie wiem, sprawdzę” buduje wiarygodność. Oczywiście, o ile to zrobimy czyli sprawdzimy i poinformujemy Klienta o tym co ustaliliśmy w jego sprawie.



Co Pana zdaniem jest najważniejsze w budowaniu relacji z Klientami, poza wysoką jakością usług?


Według mnie najważniejsza jest rzetelność. Jakość usługi jest trudna do sprawdzenia przez Klienta. Punktualność, pamięć o problemach, czas na rozmowę i … szanowanie Klienta to podstawa. Należy pamiętać, że większość z nich powierza nam to co mają najcenniejszego, czyli swoje biznesy, swoje źródła dochodów.

W mojej ocenie wysoka jakość usług nie może być kojarzona z wiedzą zawodową, a wyłącznie z podejściem do podatnika – naszego Klienta.



W jaki sposób promuje Pan swoją kancelarię i czy działania te przynoszą wymierne efekty?


Każdorazowo pytamy nowego Klienta, jak do nas dotarł, jak nas znalazł. Najczęściej odpowiedź to „przez Internet, alboz polecenia innego zadowolonego Klienta. Na takie rekomendacje trzeba się napracować, ale warto. Klienci bardzo często po wielu latach wracają, polecają nas swoim znajomym. Co ciekawe, nie musi to być wygrana sprawa, ale na pewno poprowadzona kompetentnie i z zaangażowaniem.

Z uwagi na lata pracy w
branży doradztwa podatkowego jest mi zapewne łatwiej promować Kancelarię. Niemniej jednak ciągle szukam nowych możliwości, aktualizuję wraz z pracownikami stronę WWW, profil na Facebooku i naszego bloga.

Pamiętam o Klientach
poprzez e-mail albo kontakt telefoniczny staram się delikatnie dopytywać o ich sprawy i problemy, z jakimi się borykają.



Do przyszłych Klientów docieramy poprzez publikację artykułów, czy udział w różnych konferencjach. Staramy się udzielać w mediach, a ponadto korzystamy z możliwości jakie daje np. rozliczanie w zakresie 1%. W tym celu nawiązujemy współpracę z organizacjami pożytku publicznego, co dość często skutkuje zleceniami.



Innym sposobem promocji, wymagającym jednak dużego wysiłku, jest … solidna praca z Klientem. Nasz Klient jest najważniejszym elementem promocji. Aktywnym trzeba więc być na wielu płaszczyznach. Przynosi to wymierne efekty, albowiem mój wieloosobowy zespół ma pełne ręce pracy, a zleceń nam nie brakuje.


Zobacz stronę internetową Mariusza Gotowicza



Trzy pytania o promocję do Mariusza W. Gotowicza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz