wtorek, 17 listopada 2015

Przełom roku - czas na intensywną promocję kancelarii podatkowej

Przełom roku – czas na intensywną promocję kancelarii podatkowej



Większość firm podejmuje decyzję o zmianie kancelarii lub biura rachunkowego pod koniec roku. To czas na intensywną promocję doradców podatkowych, którzy chcą pozyskać nowych klientów.



Początek roku to jednocześnie moment rozpoczęcia kolejnego okresu księgowego i najodpowiedniejsza chwila na zmianę podmiotu do obsługi księgowej i podatkowej firmy. Rezygnacja z usług dotychczasowego biura jest możliwa również w trakcie roku, ale może negatywnie wpłynąć na ciągłość rozliczeń podatkowych, ZUS-owskich czy pracowniczych.



Listopad i grudzień to czas, kiedy przedsiębiorcy dokonują podsumowań, w tym oceny pracy biura lub kancelarii podatkowej. W razie podjęcia decyzji o zmianie do stycznia pozostaje czas niezbędny do bezpiecznego przekazania dokumentacji nowej kancelarii, przy uwzględnieniu umownych okresów wypowiedzenia.



Dla doradcy podatkowego koniec roku to szansa na pozyskanie nowych zleceń, dlatego warto w tym czasie zintensyfikować działania promocyjne. Warto wykorzystać te okazję biorąc pod uwagę, że przedsiębiorcy niechętnie i rzadko zmieniają biura i kancelarie podatkowe.


Z badań przeprowadzonych wśród małych i średnich firm zlokalizowanych w niewielkich ośrodkach (między 50 a 500 tys. mieszkańców) wynika, że przedsiębiorcy bardzo rzadko decydują się na zmianę biura rachunkowego. Ponad 56% z nich odpowiedziała, że nigdy nie zmieniło biura, a 26% zadeklarowało, że od zawsze korzysta z usług tego samego podmiotu. Tylko 13% badanych firm zmieniło biuro w ciągu ostatniego roku lub wcześniej*.



Wyniki tych badań pozatwierdzają, że nie jest łatwo zdobyć nowych klientów i stawiają przed właścicielami biur i kancelarii podatkowych poważne wyzwania w zakresie promocji.



Stosowanie instrumentów marketingowych przynosi trzy podstawowe korzyści w zakresie pozyskania nowych zleceń:



pozwala zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, dostarczając informacji o kancelarii i jej ofercie,

daje szansę na wyróżnienie się spośród konkurencji oraz budowanie marki,

pomaga utrzymywać długofalowe, obustronnie korzystne relacje na linii doradca – klient.

Zwiększenie widoczności kancelarii podatkowej na przełomie roku to ważny, a w wielu przypadkach kluczowy moment realizacji strategii marketingowej.



Sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów z ofertą kancelarii mogą być w tym czasie zarówno działania PR-owe, jak i reklamowe prowadzone przy użyciu tradycyjnych środków (reklamy prasowe, artykuły, ulotki, foldery, szyldy, dni otwarte, szkolenia, prelekcje w organizacjach branżowych, udział w konferencjach i targach), jak i w internecie (strony internetowe własne, portale zewnętrzne, media społecznościowe, mailing etc.).



*Źródło: ksiegowiprzyszlosci.pl, Rok po deregulacji. Rynek usług księgowych po uwolnieniu zawodu. Raport z badania przeprowadzonego przez portal Księgowi Przyszłości Warszawa, czerwiec 2015




Przełom roku - czas na intensywną promocję kancelarii podatkowej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz