piątek, 30 października 2015

Relacje, czyli doradca jako przyjaciel i powiernik

Relacje, czyli doradca jako przyjaciel i powiernik


Mówiąc o promocji kancelarii, poza informowaniem o swojej działalności i wskazywaniu różnic oraz przewagi w stosunku do konkurencji, mamy na myśli dobre relacje z z klientami. I słusznie, bo jest to podstawowy sposób na to, by cieszyć się szerokim gronem zadowolonych klientów, którzy polecają nasze usługi innym. Czy są te relacje? Oto kilka zebranych przeze mnie opinii doradców podatkowych, które znacznie lepiej, niż marketingowe definicje opisują to pojęcie.


Dojrzewam razem z moimi klientami


Wielu moich klientów jest ze mną niemal od początku prowadzenia kancelarii. Przez kilkanaście lat i klient i ja przeżywaliśmy upadki i wzloty – wspólnie cieszyliśmy się z sukcesów i razem staraliśmy się znaleźć wyjście z trudnych sytuacje. Mu i nasi klienci jesteśmy coraz starsi, ale ciągle razem – to bardzo cenne.


Klient jak przyjaciel


Szczególnie przy wieloletniej współpracy więzy zacieśniają się – przestajemy być tylko partnerami biznesowymi, w licznych przypadkach nawiązują się poza biznesowe przyjaźnie. To duża radość usłyszeć szczere słowa wdzięczności za dobrą współpracę, która daje klientowi poczucie bezpieczeństwa i spokój. Choć nie zdarzają się one często, to kiedy je słyszymy widzimy, że nasza praca na prawdę ma sens.


Doradca jak powiernik


Regularne kontakty z klientami to nie tylko przekazywanie informacji o wysokości podatku i dostarczanie dokumentów. Doradca często bywa powiernikiem – klienci dzielą się z nim troskami, problemami, ale także radościami z życia prywatnego. Wiemy o narodzinach ich dzieci, rocznicach ślubu, ale także chorobach i odejściu bliskich. Choć nie każdy pozwala sobie na taka wylewność, to deklaracje, rachunki i przepisy z pewnością nie są jedynym tematem rozmów z klientem.


Marketingowe spojrzenie na relacje


Harmonijna, przebiegająca w miłej atmosferze współpraca z klientem to dla doradcy spokojna i dająca satysfakcjonuję praca. Dla klienta to poczucie bezpieczeństwa i lojalność wobec kancelarii (nie rozgląda się za innym biurem). Dobra obsługa to najważniejszy składnik oceny, jaką klient wystawia kancelarii. To dobre relacje w znacznym stopniu decydują o tym, czy klient zarekomenduje nasze usługi znajomym przedsiębiorcom.



Relacje, czyli doradca jako przyjaciel i powiernik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz