piątek, 30 października 2015

Co nas zniechęca do marketingu? 4 główne powody.

Co nas zniechęca do marketingu? 4 główne powody


Zdecydowana większość właścicieli kancelarii podatkowych uważa, że promocja to bardzo ważny składnik rozwoju i sukcesu prowadzonej działalności. W praktyce jednak mało kto w świadomy i zaplanowany sposób realizuje strategię promocji swojej kancelarii. Dlaczego tak się dzieje?


Brak czasu


Wszelkie działania, które nie są konieczne dla dalszego funkcjonowania kancelarii odkładamy na później. Chociaż uważamy, że promocja jest ważna, nie uznajemy jej za pilne zadanie i odkładamy na później. Najważniejsza jest codzienna praca z klientami, terminy, płatności, sprawy administracyjne. Obiecujemy sobie, że zamówimy szyld, odświeżymy stronę internetową, w regularny sposób będziemy informować klientów o zmianach w prawie i nawiążemy współprace z lokalnymi mediami. Kończy się na tym, że z powodu braku czasu temat promocja staje się wyrzutem sumienia.


To nie dla mnie – promocja jest dla dużych


Myśląc o promocji zakładamy, ze sami nie damy rady i konieczne będzie zatrudnienie kogoś lub zlecenie tego zadania na zewnątrz. To oznacza dodatkowe koszty, dodatkowo nie zwolni nas z zaangażowania swojego czasu. W gazetach, radiu, telewizji pojawiają się tylko przedstawiciele największych kancelarii.


Problem dostępu do wiedzy


Na rynku brakuje szkoleń i publikacji poświęconych marketingowi, a szczególnie promocji usług profesjonalnych. Na palcach jednej ręki można policzyć publikacje skierowane do prawników, jeszcze mniej źródeł wiedzy mają do dyspozycji doradcy podatkowi.


Marketing to reklama


Osoby wykonujące zawód zaufania publicznego mają opory przed stosowaniem marketingu, ponieważ utożsamiają go z reklamą (więcej o tym w artykule: czytaj). To błąd, bo marketing to nie tylko reklama, ale prawda jest, że reklama nie powinna być najważniejszym narzędziem promocji kancelarii podatkowej.


W kolejnym artykule postaram się przekonać Państwa, że to co nas zniechęca do marketingu, wcale nie musi stanowić przeszkody do tego, by skutecznie promować swoją kancelarię.



Co nas zniechęca do marketingu? 4 główne powody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz