piątek, 30 października 2015

Promocja - trzy powody, dla których warto

Promocja – trzy powody, dla których warto ją prowadzić i jeden przypadek, w którym nie jest potrzebna


Zacznijmy od końca: jest jeden przypadek, w którym działania promocyjne nie muszą być prowadzone: kiedy popyt na usługi kancelarii podatkowej przewyższa podaż. Ale tu także jest wyjątek: aby nie stracić klientów, trzeba dbać o relacje z nimi, oraz komunikować się z otoczeniem. Tak więc nawet wtedy, gdy nie zabiegamy o nowe zlecenia nie powinniśmy całkowicie zapominać o marketingu!


Po co mi promocja? Przecież wysoka jakość wystarczy, aby z powodzeniem prowadzić kancelarię podatkową. Często spotykam się z takim argumentem ze strony doradców podatkowych, ale także innych osób świadczących usługi profesjonalne.


Wysoka jakość pracy doradcy podatkowego, to fundamentalny, ale nie jedyny warunek rozwoju kancelarii i osiągania założonych celów. Równie ważna jest przemyślana i spójna komunikacja oraz promocja.


Powód pierwszy – daj się odnaleźć


Promocja jest szczególnie ważna dla nowo powstałych kancelarii, a także tych, które planują wejście na nowy rynek. Pozwala na dotarcie z informacją o kancelarii i jej ofercie do potencjalnych klientów.


promuj się = informuj


Powód drugi – wyróżnij się spośród konkurencji


Na rynku usług księgowych i podatkowych panuje duża konkurencja. Minęły czasy, kiedy klienci ustawiali się w kolejce po poradę podatkową. Zmienił się rynek, model świadczenia usług, a także potrzeby i oczekiwania klientów. Każda kancelaria jest inna ponieważ posiada niepowtarzalne cechy, które można przekuć na korzyści dla klienta, których nie znajdzie u konkurencji. Promocja pomaga wydobyć na światło dzienne te elementy, które mogą przyciągnąć nowych klientów i utrzymać obecnych.


promuj się = wyróżnij się


Powód trzeci – zapewnij sobie rekomendacje ze strony zadowolonych klientów


Zdobywanie nowych zleceń nie musi być być głównym celem marketingowym kancelarii. Natomiast jest nim na pewno budowanie udanych i długofalowych relacji z obecnymi klientami po to, by ich nie stracić na rzecz konkurencji. Są też argumenty marketingowe: utrzymanie obecnego klienta jest kilkakrotnie tańsze niż pozyskanie nowego, a poza tym stwarza okazję do sprzedaży kolejnych usług (poszerzenie zakresu współpracy z klientem).


A jeśli jednak zależy nam również na pozyskanie nowych zleceń, to nie zapominajmy, że rekomendacje stanowią główne ich źródło. Oznacza to, że zadowolony klient poleci nasze usługi innym.


promuj się = dbaj o relacje



Promocja - trzy powody, dla których warto

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz