piątek, 26 lutego 2016

Strona internetowa jako fundament promocji

To, że strona internetowa pełni dzisiaj rolę elektronicznej wizytówki i jest drugim po rekomendacjach źródłem informacji o firmie wiedzą wszyscy. Ale jest też fundamentem promocji, ponieważ odniesienie do strony internetowej zawiera praktycznie każda forma przekazu reklamowego i informacyjnego.


Oto 4 przykłady wykorzystania strony www w działaniach promocyjnych kancelarii podatkowej i biura rachunkowego.


1. Wyróżnienie się na tle konkurencji


Przedsiębiorca szukający kancelarii podatkowej lub biura rachunkowego przez internet trafia na setki, tysiące bardzo podobnych stron. Oczywiście, wszystkie zawierają podstawowe informacje na temat firmy (zakładki „O nas”, „Oferta”, „Kontakt” itp.), ale tym elementem, który przyciąga uwagę są wyróżniki czyli korzyści ze współpracy, jakich klient nie znajdzie na innych stronach. Dlatego tak ważne jest, aby informować o nich już na stronie startowej i maksymalnie je uwidoczniać. Tymi wyróżnikami mogą być udogodnienia we współpracy (np. odbiór dokumentów od klienta), wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych w komunikacji z biurem, długi okres obecności na rynku, specjalizacja w określonych branżach, posiadane certyfikaty, czy programy lojalnościowe albo rabaty udzielane przy rozpoczęciu współpracy.


2. Odesłanie do strony www w informacji i reklamie


Promując kancelarię/biuro za pomocą ulotek, folderów, ogłoszeń prasowych (reklam), banerów zewnętrznych, szyldów czy tablic, jesteśmy w stanie przekazać tylko najważniejsze informacje. Dlatego w każdej z tym form promocji podajemy adres strony internetowej, gdzie zainteresowani mogą dowiedzieć się więcej.

Materiały promocyjne powinny współgrać ze stroną, aby cały przekaz pochodzący od kancelarii tworzył spójną i jednolitą całość.



Warunkiem odsyłania do strony internetowej kancelarii w materiałach reklamowych jest zadbanie o aktualność znajdujących się na niej informacji. Jeśli strona jest przestarzała, lepiej zacząć od jej odświeżenia lub przebudowy i dopiero wtedy zachęcać do jej odwiedzenia. Warto pamiętać, że w wielu przypadkach strona będzie tworzyć efekt pierwszego wrażenia w odniesieniu do kancelarii/biura.



3. Związek newslettera ze stroną www


Wysyłając do klienta informacje – niezależnie od tego, czy jest to newsletter firmowy, alert mailowy czy zwykła wiadomość z ważnymi informacjami, przekazujemy je zwykle w krótkiej, zwięzłej formie. To, co sygnalizujemy w mailu, możemy rozwinąć na stronie internetowej.



Polacy, stając przed wyborem tylko jednego medium informacyjno-rozrywkowego, z którego mieliby korzystać przez rok, w 82% przypadków wybraliby internet. Pozostali korzystaliby z telewizji, radia lub prasy*.



*Źródło: badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Thing Kong w styczniu 2014 r.

O newsletterach dla klientów czytaj też tutaj.


4. Komunikacja z klientem


Za pośrednictwem strony intranetowej kancelarii możemy komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami. Ci drudzy mogą skorzystać z formularza kontaktowego lub wstępnej wyceny usługi, aby w niezobowiązujący sposób uzyskać więcej informacji i zasadach i warunkach współpracy. Stanowi to znaczne ułatwienie i zachęca do nawiązania kontaktu z kancelarią. Natomiast obecni klienci często korzystają ze specjalnych paneli (indywidualnych stref klienta), w których mają dostęp do danych, dokumentów i rozliczeń z kancelarią, a także mogą wymieniać korespondencję z kancelarią.



Strona internetowa jako fundament promocji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz