piątek, 8 kwietnia 2016

10 umiejętności równie ważnych jak bycie dobrym doradcą/księgowym

10 umiejętności równie ważnych jak bycie dobrym doradcą/księgowym


Przemiany rynkowe, rosnąca konkurencja, upowszechnienie nowych technologii, które zrewolucjonizowały komunikację między ludźmi i dostęp do wiedzy oraz galopujące tempo życia, to tylko niektóre zjawiska mające wpływ na dzisiejsze relacje z klientami kancelarii podatkowych i biur rachunkowych. Doskonała usługa to za mało – oto subiektywna lista 10 najważniejszych kompetencji potrzebnych w biznesie, tak samo jak wiedza i doświadczenie zawodowe.



  1. Otwartość i gotowość na wprowadzanie zmian. Trwanie w strefie komfortu i bezpiecznej stabilizacji przy jednoczesnym braku satysfakcji – w każdej sferze życia, zawodowego także – to jedno z najtrudniejszych wyzwań z jakimi musimy się mierzyć. Ale warto postawić sobie ambitny cel i konsekwentnie do niego dążyć, bo na końcu zawsze czeka nas wygrana: albo osiągnięcie celu albo satysfakcja z tego, że chociaż próbowaliśmy:)




  2. Determinacja i samodyscyplina – jak wykazały badania nad cechami osób, które odniosły największy sukces w życiu naukowym, w polityce, biznesie etc., najważniejsza jest wiara w to co się robi (dobrze pojmowana pewność siebie) oraz konsekwentne dążenie do celu.




  3. Ciągłe aktualizowanie zdobytej wiedzy i uczenie się nowych rzeczy między innymi po to, by dopasować ofertę do zmieniających się potrzeb klienta.




  4. Śledzenie trendów w branży i obserwowanie najbliższej konkurencji, szukanie wzorów do naśladowania oraz inspiracji do działania – także poza pracą.




  5. Spojrzenie na swoją firmę okiem życzliwego sceptyka, tzn. z zewnątrz, najlepiej z perspektywy potencjalnego klienta. Czy łatwo nas odnaleźć? Czy nasza oferta odpowiada potrzebom klientów? Jakie jest pierwsze wrażenie po wejściu do biura? Warto raz na jakiś czas zrobić taki bilans, ustalić co wymaga poprawy lub zmiany i jak najszybciej je wprowadzić.




  6. Spojrzenie na firmę i potrzeby klienta całościowo – wyjście poza zakres zleconych czynności i rutynową obsługę. Korzyść dla klienta: ma szansę zapobiec grożącym problemom, naprawić to co wymaga zmiany, usprawnić swoją działalność. Korzyść dla kancelarii – nowe zlecenie, a jak wiadomo, poszerzenie zakresu współpracy z zadowolonym klientem jest znacznie bardziej opłacalne niż pozyskanie nowego klienta. Coraz częściej mówi się, że doradztwo podatkowe zmierza w kierunku doradztwa biznesowego, co oznacza wyjście poza podatki i księgowość i zapewnienie klientom wsparcia w zakresie innych dziedzin prawa (szczególnie gospodarczego), a także inwestowania, pozyskiwania funduszy etc.




  7. Elastyczność w podejściu do ludzi i problemów rozumiane jako szukanie możliwe najlepszego rozwiązania w danej sytuacji – wtedy klient wie, że może na nas liczyć. Elastyczność to także indywidualne podejście do każdego klienta – dostosowanie sposobu kontaktu z kancelarią, dyspozycyjność i różnego rodzaju udogodnienia w zakresie współpracy.




  8. Poznanie zasad, technik i narzędzi zarządzania czasem – aby działać efektywniej.




  9. Pozbycie się oporów przed aktywną sprzedażą – nie bójmy się poprosić zadowolonego klienta o polecenie naszych usług innym.




  10. Kompetencje negocjacyjne – trzeba być przygotowanym na trudne rozmowy z klientem np. kiedy ten chce odejść do innego biura, ponieważ oferuje ono „takie same usługi”, ale w znacznie niższej cenie.




10 umiejętności równie ważnych jak bycie dobrym doradcą/księgowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz