piątek, 8 stycznia 2016

Targi – sposób na promocję kancelarii podatkowej

Targi – sposób na promocję kancelarii podatkowej


Targi skierowane do małych i średnich przedsiębiorców to dobra okazja do zaprezentowanie oferty kancelarii podatkowej i biura rachunkowego. Najważniejsze korzyści to możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami i dotarcie z materiałami promocyjnymi do dużej grupy osób zainteresowanych ofertą dla biznesu.


Bogata i wciąż poszerzająca się oferta targowa powoduje, że ta forma promocji przestaje być domeną jedynie największych firm. Może z niej skorzystać nawet mała kancelaria pod warunkiem, że zaprezentuje się w odpowiednim miejscu, w którym pojawią się osoby zainteresowane jej ofertą i dostosuje formę udziału w targach do swoich możliwości finansowych i organizacyjnych.


Jak wybrać targi?


Dni dla biznesu, Targi dla przedsiębiorców, Targi usług dla biznesu, Dni przedsiębiorczości, Targi usług dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), Targi usług i produktów dla MŚP i cała gama targów branżowych – to wybrane przykłady imprez organizowanych nie tylko w Warszawie, ale w większości dużych miast Polski, takich jak Poznań, Wrocław, Kielce, Elbląg, Kraków czy Lublin.

Terminy i tematyka jest podawana na stronach internetowych targów, zwykle z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.


Kluczem wyboru miejsca wystawowego jest tematyka i profil odwiedzającego. W przypadku kancelarii podatkowych należy skoncentrować się na targach usług skierowanych do małych i średnich przedsiębiorców lub skupionych wokół tematyki finansów, księgowości lub outsourcingu usług. Warto wziąć też pod uwagę tematykę prelekcji towarzyszących targom – najlepiej, aby były poświęcone finansom, księgowości, podatkowym lub usługom dla firm z sektora MŚP.


Zgłoszenie na targi, o co trzeba zapytać?


Po wyborze targów należy zapoznać się z regulaminem i ofertą, w której podane są warunki udziału, formy prezentacji, terminy i ceny. Warunkiem wzięcia udziału w takim wydarzeniu i wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Zwykle do wyboru jest wiele opcji uczestnictwa – od stoiska, na którym można zaprezentować swoją ofertę, przez wygłoszenie prelekcji, ustawienie banera (standu), umieszczenie logotypu firmy w katalogu wystawowym, wyświetlania logo na ekranach LCD, dystrybucję materiałów promocyjnych przez hostessy, po dołączenie insertu do materiałów targowych. Podczas targów można też przekazać materiały promocyjne biuru prasowemu.


Jeśli kancelaria pojawia się na targach po raz pierwszy może zacząć od prostszej i mniej kosztownej formy prezentacji, np. od wpisu do katalogu targowego lub dołączenia ulotek do teczek/toreb dla uczestników. Jednocześnie mnożna zwiedzić targi i wziąć udział w wydarzeniach towarzyszących (np. wysłuchać prelekcji) i zobaczyć jak prezentuje się konkurencja. W ten sposób kancelaria zaistnieje na targach, a jednocześnie zdobędzie wiedzę potrzebną do udziału w następnej edycji – być może na szerszą skalę.


Planując udział w targach warto zapytać organizatorów o przewidywaną liczbę uczestników (lub liczbę gości z poprzednich edycji), bliższe informacje o profilu zwiedzających i o udział innych kancelarii/biur podatkowych. Decydując się na określoną formę promocji, np. stoisko albo wpis do katalogu targowego należy poznać wszystkie szczegóły i zabiegać o możliwość najkorzystniejszych warunków (np. usytuowania stoiska lub miejsca w katalogu) i dodatkowych możliwości promocji.


Ile to kosztuje?


Ceny za udział w targach zależą od miejsca (miasta), wielkości i rodzaju targów. Koszt stoiska, czyli boxu o powierzeni kilku metrów kwadratowych, oznaczonego logo kancelarii, stolika z krzesłem, dostępem do zasilania elektrycznego, oświetleniem i miejscem na ekspozycję materiału to wydatek od 2.000 zł w górę. Podobna jest cena inserowania własnych materiałów do torem/teczek dla uczestników targów. Znacznie tańsze jest udostępnienie materiałów reklamowych w recepcji targów (do 100 zł za jeden dzień). Koszt wyjęcia hostessy, która rozdaje ulotki lub inne materiały w godzinach otwarcia targów to 120 – 200 zł. Podobny jest koszt samodzielnego dystrybuowania materiałów na terenie targów. Od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych kosztuje wystawienie bannera firmowego lub ustawienie roll-upu – cena zależy o wielkości i usytuowania.

Do kosztów podawanych przez organizatora targów (cenniki są zamieszczane na stronach internetowych lub wysyłane poczta elektroniczną na życzenie zainteresowanego), trzeba doliczyć stworzenie materiałów – ulotek, folderów, banerów – w zależności o wybranej formy prezentacji. Musimy też uwzględnić koszty podróży (jeśli miejsce targów jest poza miastem siedziby kancelarii) i noclegu w przypadku imprez dwu lub trzydniowych. Jeśli targi wypadają w dzień roboczy, warto odpowiednio wcześniej zaplanować i zorganizować prace kancelarii.


Ceny podane w informatorach targowych należy traktować jako wyjściowe – zawsze warto negocjować stawki i pytać o rabaty oraz zniżki.


W trakcie targów


W zależności od tego, na jaką formę prezentacji się zdecydujemy, trzeba maksymalnie wykorzystać możliwości dotarcia z ofertą do potencjalnych klientów. Własne stoisko daje możliwość bezpośrednich rozmów z przedsiębiorcami, przekazania materiałów promocyjnych (folderów, ulotek itp.) oraz pozyskania danych do kontaktu. Jeśli ograniczymy się do dołączenia materiałów dla uczestników lub reklamy w katalogu, powinniśmy się skupić na dokładnej analizie targów pod kątem aktywniejszej promocji. Chodzi o to, czy impreza daje możliwości efektywnego dotarcia do potencjalnych zleceniobiorców i jaka forma promocji oferowana przez organizatorów byłaby najodpowiedniejsza, biorąc pod uwagę m. in. sposób prezentacji konkurencji.


Po targach


Aby udział w targach przyniósł wymierne korzyści, po ich zakończeniu trzeba podtrzymać kontakty nawiązane podczas rozmów z odwiedzającymi i przeanalizować plusy i minusy wybranej formy prezentacji na targach, aby na kolejnych tego typu wydarzeniach jeszcze bardziej efektywnie promować kancelarię.



Targi – sposób na promocję kancelarii podatkowej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz