piątek, 15 stycznia 2016

Jak zdobyć zainteresowanie (i dane) potencjalnych klientów?

Jak zdobyć zainteresowanie (i dane) potencjalnych klientów?


Jeśli celem działań promocyjnych ma być pozyskanie nowych klientów, to pierwszym krokiem jest dotarcie do nich z informacją o kancelarii i jej ofercie. Aby to zrobić musimy dysponować bazą wartościowych kontaktów – czyli osób, które są potencjalnymi klientami kancelarii.


Od kontaktu do sprzedaży…


… droga jest niestety dosyć długa. Najpierw podejmujemy działania skierowane do szerokiej grupy odbiorców, korzystając z reklamy, public relations czy dzieląc się wiedzą (edukując). Z tej grupy tylko część osób będzie zainteresowana nasza ofertą i do nich kierujemy zaproszenie do współpracy (wysyłamy ofertę, umawiamy się na spotkanie) – na tym etapie prawdopodobieństwo sprzedaży rośnie. Ostatecznym rezultatem wysiłków marketingowych jest podpisanie umowy z klientem.


Początkiem sprzedaży zawsze jest nawiązanie kontaktu. Aby działania promocyjne były skuteczne musimy dotrzeć do osób, które są potencjalnymi klientami kancelarii. Szkoda czasu, energii i pieniędzy na rozproszenie przekazu i kierowanie go do osób które nie są skłonne do skorzystania z usług kancelarii.


5 sposobów na zainteresowanie ofertą kancelarii i pozyskanie danych potencjalnych klientów


Jeśli szukamy alternatywy dla masowej reklamy (odpłatne ogłoszenia w prasie, billboardy itp.) oraz dla korzystania z ogólnie dostępnych lub odpłatnych baz kontaktów, możemy nawiązać kontakt z potencjalnym klientem stosując następujące narzędzia:


1. Formularz kontaktowy na stronie internetowej


Z tego narzędzia korzysta już wiele kancelarii. Osoba zainteresowana współpracą może za pośrednictwem strony internetowej wysłać zapytanie lub prośbę o ofertę usług. Stosuje się też formularze wyceny – kwestionariusz, w oparciu o który kancelaria przedstawia klientowi wycenę obsługi.


2. Zapisy na newsletter


Newsletter jest wysyłany do obecnych klientów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby na stronie internetowej kancelarii zamieścić formularz zapisu dla osób nie będących klientami. Najlepszą zachęta do zapisu są ciekawe i dodawane na bieżąco aktualności.


3. Materiały do pobrania


Wzory umów, podsumowania zmian w prawie, infografiki – wszelkiego rodzaju ciekawe i przydatne opracowania to dobry sposób na pozyskanie danych w zamian za udostępnienie danych. Jeśli materiał będzie dla odwiedzającego naszą stronę cenny, to poda swój adres e-mail.


4. Szkolenia dla przedsiębiorców


Prowadzenie szkoleń czy wygłaszanie prelekcji o tematyce księgowej i podatkowej stwarza okazję do uzyskania danych uczestników. Za zgodą organizatora można gromadzić kontakty do słuchaczy szkolenia.


5. Dni otwarte kancelarii


Dni otwarte do swego rodzaju „próbka” usług świadczonych przez kancelarie podatkowe. Przedsiębiorca w bezpośrednim kontakcie z właścicielem i personelem biura dowiaduje się więcej o jego ofercie. Takie wydarzenia są również okazją do nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i poszerzenia bazy kontaktów.


Coś za coś” to najskuteczniejszy sposób na pozyskanie danych potencjalnego klienta. Aby uzyskać możliwość przedstawienia oferty musimy coś dać – zainteresować, przekazać ciekawe/przydatne informacje, pokazać sposób na rozwiązanie problemu.


Kontakt na wagę złota


Jeśli uda nam się zbudować – choćby niewielką – listę kontaktów – korzystajmy z niej w umiejętny sposób. Pierwszy krok już za nami – teraz trzeba dostarczyć potencjalnemu więcej informacji o możliwościach współpracy, pokazując korzyści i przewagę kancelarii. Oczywiście konieczny jest umiar – nachalność może tylko zniechęcić do dalszych kontaktów.



Jak zdobyć zainteresowanie (i dane) potencjalnych klientów?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz