wtorek, 19 stycznia 2016

Jak skonstruować skuteczny przekaz promocyjny?

Jak skonstruować skuteczny przekaz promocyjny?


Promocja to komunikacja z potencjalnymi klientami. Jak sprawić, aby ogłoszenie, tablica reklamowa, strona www – każda forma przekazu, zainteresowała klienta i zachęciła go do skorzystania z usług kancelarii?


Skuteczna komunikacja – jak dotrzeć z przekazem do potencjalnego klienta?


I wyzwanie – przyciągnąć uwagę


Słowa (tekst), grafika (zdjęcia, ilustracje, symbole, kolory), liczby, fakty, slogany – to instrumenty, za pomocą których możemy przyciągnąć uwagę. Atrakcyjność przekazu buduje się poprzez emocje, zaskoczenie, humor, nawiązanie do rzeczy znanych i lubianych itp. Dzięki temu potencjalny klient ODKRYJE kancelarię i jej ofertę – zobaczy, usłyszy lub przeczyta o niej. Kancelaria zaistnieje w jego świadomości.


II wyzwanie – utrzymać uwagę


Jeśli uda się przyciągnąć uwagę, pora na zwięzłe i zrozumiałe zaprezentowanie oferty kancelarii i korzyści jakie niesie dla klienta. Najważniejszym potencjalnym klientem dla kancelarii będzie przedsiębiorca, dlatego należy użyć języka używanego w biznesie i czytelnego dla tego odbiorcy. Na tym etapie – w zależności od formy promocji – w mniej lub bardziej rozbudowanej formie przekazujemy wiedzę o ofercie. Najprostszym sposobem jest wyraźne uwidocznienie adresu strony internetowej, na której można zapoznać się ze szczegółami oferty.


III wyzwanie – wzbudzić chęć skorzystania z oferty


To moment, w którym potencjalny klient myśli – ta oferta jest dla mnie, tego właśnie potrzebuję (ja, moja firma).


IV wyzwanie – zachęcić do działania


Informację o dogodnej lokalizacji biura czy możliwości skorzystania ze wstępnej wyceny za pośrednictwem strony internetowej, zaproszenie na wstępną niezobowiązującą rozmowę to tylko przykłady, jak zachęcić klienta do nawiązania kontaktu. Skuteczne jest odwołanie się do niezaspokojonych potrzeb ważnych z punktu wiedzenia przedsiębiorcy – oszczędności (pieniędzy, czasu), bezpieczeństwa, spokoju.


JAK TO DZIAŁA W PRAKTYCE?


Przyjmijmy, że środkiem przekazu (komunikacji) jest tablica reklamowa umieszczona w okolicy siedziby kancelarii. Oto jak potencjalny klient zareaguje na tę formę promocji.


I wyzwanie – przyciągnąć uwagę


Co myśli klient: (nowy) ciekawy szyld. W mojej dzielnicy jest kancelaria podatkowa. Do tej pory o tym nie wiedziałem.


II wyzwanie – utrzymać uwagę


Co myśli klient: kancelaria oferuje prowadzenie księgowości i dodatkowo można skorzystać z usług doradcy podatkowego.


III wyzwanie – wzbudzić chęć skorzystania z oferty


Co myśli klient: moja firma się rozwinęła. Samo księgowanie już mi nie wystarcza by czuć się bezpiecznie. Coraz częściej brakuje mi porady fachowca od podatków.


IV wyzwanie – zachęcić do działania


Co myśli klient: umówię się na spotkanie i dowiem się, co kancelaria może mi zaproponować.



Jak skonstruować skuteczny przekaz promocyjny?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz