wtorek, 27 czerwca 2017

Promocja w doradztwie podatkowym: jeśli nie reklama, to co?

Promocja w doradztwie podatkowym: jeśli nie reklama, to co?


Jak rozwijać praktykę doradcy podatkowego nie korzystając z kosztownej reklamy? W jaki sposób można pozyskać nowe zlecenia? Co zrobić, by zatrzymać najlepszych klientów? Oto 3 warunki niezbędne by osiągnąć sukces w usługach doradczych.


Wdrażanie nowych technologii w pracy kancelarii podatkowej.


Trend załatwiania coraz większej ilość spraw on-line jest nieodwracalny. Jednolity Plik Kontrolny, czy elektroniczne deklaracje to tylko przykłady z „podwórka” doradców podatkowych i księgowych – zasięg działania nowych technologii obejmuje już niemal wszystkie dziedziny życia. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce najprostsze usługi świadczone przez biura rachunkowe nie będą musiały być wykonywane przez ludzi, bo zastąpią ich wyspecjalizowane programy i aplikacje. Rozwiązania on-line powoli dominują komunikację między ludźmi – także w sferze biznesowej. Warto raz na jakiś przyjrzeć się konkurencji i na własne oczy zobaczyć, jak bardzo dzisiaj liczy  się innowacyjność. Biura i kancelarie, które zignorują konieczność stosowania w swojej pracy rozwiązań informatycznych, nie mają szans na przetrwanie.


Budowanie relacji z klientem.


Sama wiedza merytoryczna jest dzisiaj niewystarczająca, aby rozwijać praktykę doradczą. Niezbędne są tzw. miękkie kompetencje oraz umiejętności biznesowe, po to by zapewnić nie tylko usługę wysokiej jakości, ale także profesjonalną obsługę. Chodzi o to, by stworzyć taką atmosferę i takie warunki współpracy, aby klient stał się obojętny na oferty konkurencji.  Nieoceniona jest kreatywność i umiejętność na tyle szerokiego spojrzenia na biznes klienta, by zapobiegać problemom, a nie tylko gasić pożary. Równie istotne jest aktywne słuchanie i stały kontakt z klientem, tak by miał on poczucie bezpieczeństwa i czuł się „zaopiekowany”. Tylko wtedy klient udzieli rekomendacji swoim znajomym, a to lepszy sposób na pozyskanie nowych zleceń niż niejedna kampania reklamowa.


Bycie widocznym w przestrzeni publicznej.


Olbrzymie przemiany dotknęły także sposób promowania usług profesjonalnych. Zwykła reklama stała się nieskuteczna – dzisiaj najbardziej efektywną strategią marketingową jest dostarczanie klientowi informacji za pośrednictwem wielu kanałów (najważniejszy z nich to oczywiście Internet, choć promocja off-line ciągle daje radę), tak aby w momencie, kiedy będzie chciał skorzystać z usługi, kancelaria lub biuro było „pod ręką”. Rolą marketingu jest więc wychodzenie z wartościową (przydatną i ciekawą) informacją naprzeciw klientom tam, gdzie szukają oni wiedzy o rozwiązaniach służących rozwojowi biznesu.


Jeśli zatem:


– będziemy śledzić trendy w zakresie nowych technologii i wdrażać te z nich, które poprawiają jakość usług i obsługi,


– troska o dobre relacje z klientem będzie naszym priorytetem,


– a dodatkowo będziemy rozpowszechniać wartościowe (interesujące i przydatne) informacje o kancelarii jej ofercie w jednolity i wielokanałowy sposób


nie powinniśmy się martwić o przyszłość firmy 😊



Promocja w doradztwie podatkowym: jeśli nie reklama, to co?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz