piątek, 7 października 2016

Kalendarze firmowe dla klientów na 2017 rok

Kalendarze firmowe 2017 dla klientów


Zbliża się koniec roku, a wraz z nim pora na zamawianie kalendarzy dla klientów i kontrahentów. Wiemy co zrobić, aby Wasze kalendarze były na tyle atrakcyjne, aby zagościły na biurkach i ścianach u osób, które nimi obdarujemy, nie dając zapomnieć o naszej firmie przez cały rok.


Podobnie jak e-booki póki co nie wyeliminowały papierowych książek, tak tradycyjne kalendarze firmowe współistnieją z plenerami i organizerami elektronicznymi, ciągle stanowiąc popularny i skuteczny instrument promocji.
Warto dobrze przemyśleć decyzję o zamówieniu kalendarzy, bo niezależnie od wysokości wydatku na ten cel szkoda zmarnować tej formy reklamy, która nadarza się tylko raz w roku i działa przez całe 12 miesięcy!


Wyzwanie pierwsze – użyteczność i wygląd


Odpowiedzmy sobie na proste pytanie: czy na miejscu obdarowanego chcielibyśmy nasz kalendarz powiesić na ścianie lub postawić na biurku i patrzeć na niego przez cały rok?
W wielu przypadkach jest tak, że zamawiamy corocznie te same kalendarze 


Wyzwanie drugie – wybór kalendarza


Niezwykle ważny jest wybór rodzaju kalendarza. Oto przegląd możliwości jakie mamy do wyboru.



kalendarze ścienne jednodzielne lub trójdzielne


Powierzchnia reklamowa (większa lub mniejsza w zależności od formatu kalendarza) umożliwia wstawienie zdjęcia (grafiki) oraz logotypu w główce (górnej części) kalendarza, pomiędzy kalendariami oraz w stopce. Decydując się na kalendarz jednodzielny kalendarium jest jedno, a w trójdzielnym trzy, co wpływa na jego wielkość.



kalendarze ścienne spiralowe


Mają mniejszy format niż trójdzielne, zbliżony do jednodzielnych. Kartki są spięte u góry spiralnym drucikiem, co umożliwia przekładanie, a nie wyrywanie kart. Ich zaletą jest to, że co miesiąc zmieniamy kartę odkrywając jedną z kolejnych dwunastu, co daje szersze możliwości reklamy i powoduje, że nie oglądamy tego samego obrazu przez cały rok. Powierzchnia wykorzystywana do promocji kancelarii jest dostępna w główce kalendarza oraz na dole, pod kalendarium.



kalendarze ścienne plakatowe


To kalendarz w formie plakatu zawieszany na ścianie przy pomocy listwy. Do wyboru mamy większe formaty, zazwyczaj A1 lub A2, ewentualnie B1 lub B2. Kalendarz ścienny listwowany daje do dyspozycji jedną, większą powierzchnię, na której można rozplanować logotyp, dane i hasła reklamowe, a tło mogą stanowić barwy firmowe.



kalendarze biurkowe


Zwane także piramidkami, to dwa w jednym: kalendarz i planer. Może być to 12-kartkowe kalendarium albo widok w układzie tygodniowym, z miejscem na notatki przy każdym dniu. Kalendarz można zapakować w kopertę złożony, jego rozłożenie jest zwykle bardzo proste. Takie kalendarze – w zależności od wybranego wariantu – daje możliwość umieszczenia reklamy (tekst i/lub grafika) na każdej karcie – obok kalendarium lub stopce (możliwości jest bardzo wiele).


Warto rozważyć zamówienie kalendarza biurkowego jako interesującą alternatywę dla najczęściej wybieranego kalendarza ściennego. Większa użyteczność, mniejszy koszt i podobne możliwości promocyjne – to najważniejsze argumenty przemawiające za wyborem tego rodzaju kalendarza.



kalendarze – planery na biurko


Planer, nazywany również planszetą lub biuwarem to rodzaj podkładki na biurko o dużym formacie. Poza kalendarium (zwykle 12 kart) ma miejsce na zapiski i notatki. Duży format daje możliwość umieszczenia reklamy, ale zazwyczaj dominująca jest treść, a nie grafika, która ogranicza się do niewielkich rozmiarów lub wyłącznie logotypu.



kalendarze listkowe (wizytówkowe)


Najtańszą i najprostszą formę mają kalendarze listkowe o formacie zbliżonym do wizytówki. Jedna strona jest wykorzystywana jako powierzchnia reklamowa, z druga to kalendarium. Choć nie jest to spektakularna forma promocji, z pewnością ma swoich zwolenników. Jej zaletą jest niska cena.



kalendarze książkowe


To najkosztowniejszy rodzaj kalendarza. Terminarz w formie książki może być w układzie dziennym lub tygodniowym, mamy do dyspozycji szeroką ofertę opraw z możliwością nadruku i tłoczenia, a także umieszczania własnych treści w samym kalendarium.


Wyzwanie trzecie – jak się zareklamujemy


Tak jak w przypadku każdej formy promocji, w przypadku kalendarzy trzeba trzymać się systemu identyfikacji wizualnej (aby budować markę) i stawiać na oryginalną, atrakcyjną dla oka grafikę (aby wyróżnić się). Poza logo, można dodać hasło reklamowe i oczywiście dane teleadresowe. 


Wyzwanie czwarte – sprawna dystrybucja


  1. Terminy. Jeśli chodzi o terminy realizacji przyjmijmy zasadę – im wcześniej, tym lepiej. Po pierwsze, drukarnie i firmy produkujące kalendarze pod koniec roku wydłużają terminy realizacji z powodu dużej ilości zamówień. Po drugie, kalendarze trzeba przekazać klientom zanim zaopatrzą się w nie sami. A jeśli chodzi o konkurencję – kto pierwszy ten lepszy:)

  2. Pakowanie. Decydując się na określony rodzaj kalendarza trzeba się zastanowić, jak będzie on pakowany i zamówić odpowiednie koperty (lub tuby w przypadku kalendarzy plakatowych lub planerów i dużym formacie).

  3. Koszty. Decydując się na tę formę promocji trzeba liczyć się z kosztem projektu graficznego, druku i dystrybucji (opakowanie i wysyłka – część kalendarzy można przekazać klientom osobiście).



Kalendarze firmowe dla klientów na 2017 rok

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz