środa, 10 maja 2017

Składanie dokumentów do ZUS - ułatwienia dla przedsiębiorców

Od 20 maja br. osoby zakładające firmę oraz przedsiębiorcy nie muszą już składać osobnych dokumentów ubezpieczeniowych w ZUS-ie.


Już wkrótce zgłoszenie do ubezpieczeń będzie możliwe razem z wnioskiem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Formularze ZUS-owskie będzie można dołączyć do wniosku CEIDG-1 przy okazji wpisu do ewidencji przedsiębiorców, których dokonuje się w urzędzie miasta, dzielnicy lub w gminie.

Oto lista dokumentów, które od 20 maja można składać razem z wnioskiem CEIDG-1:


  • ZUS ZUA – zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego;

  • ZUS ZZA – zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego;

  • ZUS ZCNA – zgłoszenie członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego lub wyrejestrowanie ich;

  • ZUS ZIUA – zgłoszenie zmiany w danych identyfikacyjnych osoby ubezpieczonej (np. nazwisko);

  • ZUS ZWUA – formularz dla celów wyrejestrowania z ubezpieczeń.

Nadal razem z drukiem CEIDG-1 można załatwić następujące sprawy:


  • zgłoszenie płatnika (ZUS ZFA);

  • zmianę danych identyfikacyjnych (ZUS ZIPA);

  • podać adresy prowadzenia działalności gospodarczej (ZUS ZAA);

  • poinformować o rachunkach bankowych (ZUS ZBA);

  • wyrejestrować płatnika (ZUS ZWPA).


Składanie dokumentów do ZUS - ułatwienia dla przedsiębiorców

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz