czwartek, 29 września 2016

Już jesień - pora na aktywną promocję!

Już jesień – pora na aktywną promocję kancelarii!


Minęły wakacje i rozpoczyna się najlepszy okres na działania promocyjne kancelarii podatkowych i biur rachunkowych. Koniec i przełom roku stwarzają najwięcej szans na pozyskanie nowych zleceń.


Ostatnie trzy miesiące roku to wystarczający czas by zawalczyć o nowych klientów, a także zadbać o to, by zatrzymać obecnych. Jeszcze nie jest za późno, więc dowiedz się jak to zrobić!


Bądź bardziej widoczny – daj się znaleźć potencjalnemu klientowi


Sprawdź, czy łatwo trafić do Twojego biura – czy lokal jest wyraźnie oznaczony (widoczny dla przechodniów, z czytelnym szyldem), upewnij się czy na Twojej stronie internetowej są aktualne dane do kontaktu (e-mail, telefon, adres, mapka dojazdu). Rozważ zamówienie baneru zewnętrznego i umieść go w okolicy, w której znajduje się kancelaria (biuro).



Sprawdź aktualność firmowej strony internetowej – jeśli jest taka potrzeba, zleć odświeżenie witryny, a przynajmniej zadbaj o aktualność danych i przypilnuj, aby ostatni wpis w „Aktualnościach” nie straszył datą sprzed roku. Pamiętaj, że na przełomie roku ruch na Twojej stronie może się zwiększyć, ponieważ klienci będą szukać i porównywać informacje na temat ofert różnych biur.



Bądź obecny w lokalnych mediach. Sprawdź, który dziennik ze stronami o tematyce gospodarczej i portal internetowy z działem „Biznes”, „Dla przedsiębiorcy” itp. są najpopularniejsze w zasięgu działania Twojej kancelarii (biura). Zapytaj o warunki zamieszczenia reklamy (ogłoszenia w gazecie, banera na stronie) lub artykułu (wypowiedź ekspercka, porada lub artykuł sponsorowany). Jeśli specjalizujesz się w obsłudze określonych branż, zaprezentuj swoją ofertę w publikacji profilowanej dla tego typu odbiorców.



Bywaj tam, gdzie są przedsiębiorcy. Sprawdź kalendarz targów oraz wydarzeń organizowanych w Twoim regionie z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, w tym start-upach (izby gospodarcze, cechy, organizacje wspierające biznes). Zainteresuj się, w jaki sposób dołączyć do organizacji networkingowych (więcej o nich przeczytasz tutaj).



Przygotuj materiały informacyjne. Zaopatrz się w wizytówki (jeśli trzeba, zaktualizuj dane), zleć przygotowanie ulotek, ewentualnie folderu, przejrzyj oferty wysyłane klientom. Zadbaj o profesjonalny wygląd dokumentów (papier firmowy, teczki z logo kancelarii/biura).



Poproś obecnych klientów o rekomendację. Pod koniec roku warto przełamać się i poprosić swoich klientów, aby polecali Twoje usługi innym przedsiębiorcom. Zastanów się, jak możesz podziękować klientowi za skuteczną rekomendację – niekoniecznie musisz obniżać cenę za usługę (to najbardziej popularna gratyfikacja) – lepiej obiecaj jakiś bonus (np. ekstra konsultacja, analiza itp.).



Zwiększ aktywność w mediach społecznościowych. Jeśli w ostatnim czasie ilość wpisów spadła, postaraj się w miarę regularnie dodawać nowe. Poszukaj i dodaj nowych znajomych – pamiętaj, że w ten sposób powiększasz liczbę osób, które będą mieć styczność z Twoimi firmą.


Zatroszcz się o obecnych klientów – wzmacniaj relacje, by nie ulegli konkurencji


Pamiętaj, że konkurencja tak jak Ty będzie starała się pozyskać nowych klientów i w ostatnich miesiącach roku zintensyfikuje swoje działania. Nie zawsze będą one etyczne i licz się z bezpardonową walką o każde zlecenie. W tym czasie szczególnie zadbaj o swoich klientów: podtrzymuj kontakt – spotykaj się, dzwoń, pisz do nich. Zapowiedz jakie udogodnienia, korzystne zmiany czekają na nich w przyszłym roku. Jeśli Wasza relacja osłabnie, klienci będą bardziej podatni na ataki konkurencji i mniej lojalni wobec Ciebie.


Zapraszam także do lektury moich artykułów

w serwisie Podatki Wolters Kluwer S.A.

– zakładka Moja kancelaria.




Już jesień - pora na aktywną promocję!

Prawa podatnika - pobierz i wykorzystaj w swojej kancelarii!

Prawa podatnika – pobierz i wykorzystaj w swojej kancelarii lub biurze rachunkowym!



Prawa podatnika – ich ochrona to najważniejsze zadanie stojące przed doradcą podatkowym. Równie ważna jest edukacja – u jej postaw leżu uświadamianie podatnikom z jakich uprawnień mogą skorzystać w relacjach z organami podatkowymi.



Tak jak każdy obywatel powinien znać swoje prawa wynikające z Konstytucji, tak każdy podatnik powinien orientować się w katalogu uprawnień jakie gwarantuje mu Ordynacja podatkowa.



Zachęcam Państwa do propagowania wśród swoich klientów dekalogu praw podstawowych podatnika wynikających z konstytucji podatkowej. Zapraszam do pobrania i korzystania z infografiki, która w prosty i przejrzysty sposób informuje o najważniejszych prawach przysługujących każdemu podatnikowi.



Promocja kancelarii doradcy podatkowego i biura księgowego

Grafikę można wydrukować i umieścić w widocznym dla klientów miejscu, przesłać mailem lub umieścić na stronie internetowej. Tych z Państwa, którzy są zainteresowani wydrukiem w formie plakatu z logo kancelarii proszę o wiadomość poprzez Formularz kontaktowy.



Pobierz PDF




Prawa podatnika - pobierz i wykorzystaj w swojej kancelarii!